Avdelinger
Inspirasjon
Utvalgte varemerker
Varemerker
Kunderådgivning
Informasjon

OM CARE OF CARL

Hjem Om Care of Carl

VISJON OG FORRETNINGSIDÉ

Vi tror at vi, med personlig service, engasjement og interesse, kan forenkle og forgylle hverdagen for våre kunder. Vi gir menn muligheten til å utforme sin egen garderobe og personlige stil, ved å tilby omsorgsfullt utvalgte kvalitetsmerkevarer.

CARE OF CARL I NORGE

Den 3. mars 2015 åpnet Care of Carl sin norske butikk på adressen www.careofcarl.no For å kunne gi våre kunder så bra service som mulig, samarbeider vi med Bring, noe som gjør at vi alltid kan tilby rask og sikker levering. Dersom våre kunder bestiller varer fra butikken før klokken 11, sender vi varene til kunden samme dag. Care of Carl har også ansatt norske medarbeidere, for at hele kjøpsopplevelsen skal gi kunden en genuin kjøpsopplevelse av høy kvalitet. For å gjøre det enkelt for våre kunder å returnere eller bytte en vare de har kjøpt hos oss, samarbeider vi derfor også med Granada i Halden som tar hånd om retur og bytte av varer. Det er derfor deres adresse står med som returadresse på våre pakker og returetiketter.

HISTORIEN OM CARE OF CARL

Alt startet i den vest-svenske byen Borås,  som i Sverige er et historisk sentrum for svensk tekstilindustri og handel. Henning Källqvist og Gustaf Rudholm hadde i lengre tid savnet en butikk på internett med merkeklær av høy kvalitet for menn. Utvalget av klær fra velkjente varemerker var da ganske ubetydelig. På bakgrunn av dette ble forretningsideen født; menn, uansett hvor i landet de bor, skal få muligheten til å kjøpe de klærne som eierne av Care of Carl selv tidligere savnet å kunne kjøpe via nettet.

Henning og Gustaf slo mynt og krone om sin idé og den 23. august 2010 åpnet nettbutikken CareOfCarl.com. I begynnelsen bestod sortimentet av et 20-talls nøye utvalgte svenske og internasjonale varemerker. Den første bestillingen ble mottatt allerede samme dag som butikken åpnet, og et par måneder senere, etter hardt arbeid, ble butikken nominert til «Årets nettbutikk i Sverige 2010».

Wiskadal - De anrika lokalerna på Skaraborgsvägen 21Firmaets første tilholdssted var de historiske lokalene der Borås første postordrebedrift, AB Wiskadals Fabrikk, lå ca 100 år tidligere.

Kun to og et halvt år senere, med en doblet personalstyrke, vokste firmaet ut av disse lokalene og flyttelasset gikk til lokaler i sentrum av Borås der det kjente varemerket Oscar Jacobson tidligere hadde holdt til i flere tiår. Oscar Jacobson lagret stoff i metervare i Care of Carls nåværende lokaler.

Historien sitter dypt i huset og det ryktes at gammelt tekstilstøv fortsatt finnes i veggene i lokalene til Care of Carl. 

Gjennom årenes løp har sortimentet og antall varemerker blitt utvidet kontinuerlig. Våren 2012 ble kategorien «Utvalgte varemerker» introdusert med internasjonale toppvaremerker som Polo Ralph Lauren, Hugo Boss og Hackett. Andre avdelinger som har kommet til er vesker, sko og solbriller. 


NAVNET CARE OF CARL?

Nya lokaler i det föredetta Oscar Jacobson-huset i BoråsMange har lurt på hvor navnet Care of Carl kommer fra. Akkurat som vårt varesortiment så valgtes også bedriftens navn med omsorg. Betydningen «Care of» ligger dypt forankret i vår forretningsidé. For oss betyr navnet at vi med stor omtanke skal ta hånd om våre kunder og de varer som inngår i vårt sortiment. Personlig service er vårt nøkkelord og vår målsetting er at omsorg og engasjement skal gjennomsyre hele bedriften.

Og hvem er da Carl? Det er kort og godt Carl-Henning Källqvist og Karl Gustaf Rudholm, bedriftens grunnleggere, som begge har navnet Carl i sine navn.

SORTIMENT

Care of Carls vareutvalg består av en omsorgsfullt utvalgt blanding av både velkjente og klassiske samt moderne varemerker, der høy kvalitet er den viktigste faktoren. 

På inköpsmässan Pitti Uomo i FlorensDaglig arbeider vi med å velge ut gullkornene. Det gjelder å være våken og stadig lete etter nye veier å utforske. Jevnlig reiser vi både innenfor og utenfor Nordens grenser for å besøke messer, leverandører og for å samle ny inspirasjon. I løpet av årene har vi blant annet kartlagt et solfylt og fristende Italia og et frodig og regnfullt England, samt flere av Nordens byer. Målet med alle besøk har vært det samme; å velge ut det ultimate sortimentet for våre kunder.

Vår tanke er at sortimentet, på aller beste måte, skal veilede deg som kunde når du gjør dine valg til din garderobe, uansett om det gjelder en viktig dag på jobben, en helg sammen med vennene eller en avslappet ferie med familien.

TRYGGHET

Vi vil at du som kunde skal kjenne deg trygg når du handler hos oss. Derfor tilbyr vi alltid fri frakt, fritt bytte av varer og full returrett i løpet av 14 dager dersom du ikke skulle være fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss.

Når det gjelder transport og betaling samarbeider vi kun med trygge samarbeidspartnere som Bring, Klarna, Visa Mastercard m.fl. Dette gjelder også ved valg av leverandører for respektive varemerker. Vi samarbeider kun med offisielle partnere og garanterer at alle artikler i vårt sortiment er ekte. 

Vår kundrådgivare i väntan på din frågaFor å sikre at du gjør en god handel på Care of Carl har vi som policy at priser på varer fra en aktuell sesong ikke senkes tidligere enn en eventuell salgsperiode. Vi er generelt restriktive med kampanjer og prissenkning. Dette for at du som kunde ikke skal risikere å finne plagget du har kjøpt til en lavere pris noen dager etter ditt kjøp og dermed bli en misfornøyd kunde. Vi håper at vår policy skal kunne øke din tillit til oss og gjøre at du kjenner deg trygg når du handler hos oss.

Dersom vi har salg, premierer vi våre nåværende kunder ved å tilby prioritert tilgang til vårt salg. Eventuelle salgsperioder har vi normalt i slutten av januar og i begynnelsen av juli.  

Ønsker du å vite mer, få hjelp til å legge en ordre eller bare stille oss et spørsmål? Kontakt oss i så fall via vår kundetjeneste på telefon, mail, Facebook eller send oss rett og slett et godt gammeldags brev i posten så lover vi å hjelpe deg.

ENKELHET

For oss betyr enkelhet en hjemmeside der det er lett å navigere, informasjonen skal være enkel å finne og du som kunde skal oppleve at kjøp, eventuelle behov for bytte av vare og returer kan gjøres helt uten problem.  

För att hjälpa dig välja rätt, provar och mäter vi alla produkterRiktig størrelse er helt avgjørende. For å hjelpe deg å velge riktig størrelse måler vi og prøver selv alle plagg og sko i vårt sortiment på Care of Carl. Hvert plagg har en beskrivelse av mål og en forklaring på hvordan vi har tatt fram disse målene på den aktuelle varen. Dette gjør at du kan sammenligne målene med klær du allerede har i ditt eie og på den måten kan få et bilde av om varen du vil kjøpe passer deg når deg gjelder størrelse. Vi skriver også tips dersom varen oppleves som stor eller liten i størrelsen. Alt dette for at du skal kunne ta hensyn til dette i dine valg

CARL MAGAZINE

Vår stylist i full färd med att knyta en slipsknutCarl Magazine er et resultat av vår store interesse og alltid pågående jakt etter å utvikles og å lære noe nytt. Vi velger å dele med oss av vår kunnskap til våre kunder istedenfor og la denne informasjonen holdes innenfor våre dører. Vår tanke er at du som kunde skal finne alt du leter etter når det gjelder stil, påkledning og trender. Tanken med reportasjene er å invitere dere inn til et nærmere bekjentskap med oss og våre varemerker.

De guidene vi tilbyr er utformet slik at de kan gi opplæring, men også skape økt interesse for den tekstile arven, plaggene og materialene. Her forklarer vi uttrykk som kanskje kan være nyttige, råd om hvordan du behandler varen for å øke varens livslengde og tips om hvordan du skaper din ultimate drømmegarderobe.

I Carl Magazine finner du også forslag på hvordan du kan kombinere de forskjellige plaggene i vårt sortiment. Delvis ut fra konvensjonelle kleskoder, men også ut fra en noe friere måte å tenke på i «Ukens klesvalg». 

MEDARBEIDERE

Care of Carls viktigste ressurs er våre medarbeidere som daglig betjener og hjelper dere kunder. Vår visjon og forretningside bygger på kvalitet, hengivenhet og kunnskap og derfor strever alle som jobber hos oss for til en hver tid å leve opp til våre kunders høye forventninger. Omtanke og omsorg er nøkkelordet i alt vi gjør. Alt fra når vår fotograf velger ut de beste bildene, og når vår tekstilekspert skriver informasjon om plaggene, til at din ordre håndteres på vårt lager og når våre kunderådgivere svarer på dine spørsmål. Vi forsøker å være ydmyke og å lytte til hva våre kunder sier for å kontinuerlig kunne forbedre oss. Dersom du har forslag eller synpunkter, er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss. 

OM BEDRIFTENS GRUNNLEGGER

Care of Carl AB er et privat aksjeselskap Henning Källqvist, grundare och VDCare of Carl AB er et privat aksjeselskap og eies fortsatt av Henning Källqvist. Henning jobber i dag som administrerende direktør i bedriften og har lang erfaring fra e-handelsbransjen og har blant annet under flere år jobbet på NetOnNet der han også var med i ledningsgruppen som innkjøpsdirektør.



FIRMAINFORMASJON
Care of Carl  AB
Hovedkontor:
Fabriksgatan 11, Plan 4, 
503 38 Borås
Sverige

Telefon:  800  31 200
info@careofcarl.no
Organisasjonsnummer Norge:
914 727 774 MVA
Organisasjonummer Sverige:
556800-5739
Av CareOfCarl.no
Senest oppdatert: 2016-08-01

 

 

Til toppen ↑