Kjøpevilkår
§1 Allment
I forbindelse med en bestilling tilbys du muligheten til å samtykke til motta våre nyhetsbrev. Dersom du har gjort tidligere kjøp og allerede har samtykket til å motta nyhetsbrev fra oss behøver du ikke gjøre et aktivt valg da du automatisk fortsetter å motta nyhetsbrevene ut fra tidligere samtykke. Du kan når som helst selv avregistrere deg fra våre nyhetsbrev, enten ved å logge inn på Min Side alternativt avregistrere deg via link i nyhetsbrevet. Du kan alltid komme i kontakt med oss via [email protected] eller på telefon 800 31200 (hverdager 8-17) dersom noe er uklart.
I forbindelse med et kjøp deler vi en viss informasjon om kjøpet til vår samarbeidspartner Lipscore. Lipscore er den uavhengige tjenesten vi bruker til å samle anmeldelser om Care of Carl som selskap, samt produktene vi selger. Vi garanterer at alle vurderinger og anmeldelser som gis er helt uavhengige. Dette sikres ved at kun brukere som faktisk har foretatt et kjøp, blir invitert til å sende inn en anmeldelse. Informasjonen som muliggjør dette sendes direkte fra oss til Lipscore etter gjennomført kjøp, kryptert via server-til-server.
Prisene som vises på produktene i butikken er inklusive merverdiavgift, pr i dag 25%. Ingen andre avgifter kommer i tillegg (vi ansvarer for tollavgifter og eventuelle andre avgifter). Alle eventuelle avgifter på frakt eller annet vises alltid i kassen før du godkjenner bestillingen. Ingen skjulte avgifter tilkommer.
Vi forbeholder oss retten til å, ved helt tydelige feil, f.eks. pris eller trykkfeil, kunne korrigere feilen i ettertid. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering får du selvsagt avbestille din ordre uten kostnad. Vi forbeholder oss også retten til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen f.eks. er utsolgt eller det skulle oppstå tekniske problem.
Produkt(er) som ved kampanjer inngår kostnadsfritt i forbindelse med kjøp av en annen vare må ved en eventuell retur også sendes tilbake. Produktet som inngikk i kjøpet og som ikke returneres debiteres motsvarende varens fulle verdi.
Eksempel: "Man kjøper en jakke til kroner 4999 hvor det inngår en lue til en verdi av kroner 899 på kjøpet. Jakken returneres, men ikke luen. Vi vil i dette tilfelle tilbakebetale kroner 4100 (jakken minus luens verdi).
§2 Levering
Standard, kostnadsfritt transportalternativ er at pakken sendes med Bring til nærmeste utleveringssted koblet til din adresse, men vi tilbyr også hjemlevering. Ordre leveres fraktfritt ved kjøp over kr 399,- dersom ikke annet avtales i samband med bestillingen og bestillingen ikke leveres på annen måte enn standard leveringsmåte (eventuelle kostnader på øvrige leveringsalternativ som hjemlevering, vises tydelig i kassen). Normal leveringstid ved valg av standard gratisfrakt er 1 - 4 arbeidsdager. Leveringstiden påvirkes av hvor i landet du bor.
For å få en pakke sendt til en adresse i Norge må bestillingen gjøres via www.careofcarl.no. Vi kan dessverre ikke sende varer til Svalbard. Det kan forekomme at varer man har bestilt ikke finnes i lager når bestillingen behandles på lageret og vi reserverer oss for at en vare kan bli utsolgt. Skulle dette skje vil man alltid få informasjon via mail fra oss. Dersom en ordre ikke kan sendes som avtalt har man full rett til å heve kjøpet og en tilbakebetaling skal skje til kunden innen 14 dager.
Dersom en pakke og/eller innholdet skulle vise seg å være transportskadet ved mottak av pakken ber vi om at man påpeker dette allerede på utleveringsstedet/til sjåføren som kommer med pakken ved hjemlevering/ekspresslevering, og at man samtidig også informerer Care of Carl om dette slik at vi kan sikkerstille at man får varen man har bestilt uten skader. Blir pakken levert direkte i postkassen kontaktes Cares of Carls kunderådgivning direkte. Kontakt oss på [email protected] dersom denne typen problem skulle oppstå.
Så snart vi har mottatt en bestilling sender Care of Carl alltid en ordrebekreftelse til mailadressen oppgitt i bestillingen.
Pakke til utleveringssted - Bestillinger der innholdet totalt veier mindre enn 20 kg kan leveres som pakke. Når pakken ankommer transportørens utleveringssted sendes en hentemelding til deg. Ta med deg hentemeldingen og legitimasjon til utleveringsstedet når du skal hente ut din pakke der.
Bring Hjemlevering - Pakken leveres hjem til deg dersom du har valgt hjemlevering ved bestilling. Transportøren kontakter deg før pakken leveres hjem til deg.
Det finnes forskjellige typer hentemeldinger:
- Standard hentemelding via SMS til ditt mobilnummer: Hentemeldingen kommer samme dag som pakken ankommer ditt utleveringssted.
- Hentemelding via Brev (når man ikke når kunden via SMS/mail): Når din pakke ankommer utleveringsstedet sendes en hentemelding hjem til deg via brev dersom man har fått feilmelding på SMS eller på mailadressen.
- Ved hjemlevering via Bring leveres pakken på din bostedsadresse/adressen i bestillingen mellom kl. 17:00 og 21:00. Informasjon via SMS når pakken er på vei ut og sjåføren vil vanligvis også ringe 30-60 minutter før levering.
For å hente ut/motta pakken, uansett med hvilken transportør/hvilken fraktmetode man har valgt, kreves det alltid at du kan vise gyldig legitimasjon, alternativt fullmakt og kundens ID-kort dersom pakken hentes av bud.
Skulle det eventuelt oppstå forsinkelser eller problemer ved at en vare er utsolgt sender vi alltid ut informasjon via e-post eller informerer direkte via telefon. Dersom du ikke er fornøyd med forventet ny leveringsdato har du alltid rett til å avbestille din ordre uten kostnad og en eventuell tilbakebetaling skal finne så snart som mulig, senest innen 14 dager. Vi har ingen mulighet til å tilby noen form for erstatning på grunn av forsinkelser som ikke skyldes feil fra Care of Carl eller dersom en vare er utsolgt.
§3 Betaling
Du kan betale med følgende kort: Visa, Mastercard og American Express. Velg ønsket betalingsmåte og følg instruksjonene. Varene sendes deg samme eller følgende dag (hverdager) og Care of Carl tar ingen ekstra avgift ved bruk av disse kortene. Kortbetalinger håndteres av Klarna
Vi tilbyr betaling med faktura via vår samarbeidspartner Klarna. Når du velger å betale mot faktura gjennomføres en kredittopplysning på ditt personnummer. Det skjer også en kontroll mellom ditt personnummer og din adresse i folkeregisteret via Klarnas system. Dersom du ønsker å få varene til en annen adresse enn adressen du har i Folkeregisteret må du velge et annet betalingsalternativ da Klarna kun godkjenner levering til adressen du har registrert i Folkeregisteret. Ingen fakturaavgift tilkommer (0kr). Betalingsvilkår er 30 dager. Ved forsinket betaling vil et purregebyr påløpe ifølge lovbestemte regler.
Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. Du kan handle for mellom 1.000 og 50.000 kr og du kan når som helst under delbetalingsperioden velge å betale hele den gjenstående gjelden. Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får en tilbakemelding på om Klarna godkjenner bestillingen. Levering av varer mot delbetaling skjer kun til din registrerte adresse hos Folkeregisteret og Klarna sender en kontoavtale hjem til deg i etterkant av bestillingen. Kontrollere at informasjonen stemmer og skriv under avtalen og returnere den til Klarna ifølge avtale. Din søknad kommer til å medføre en kredittvurdering. Se også Klarnas kontovilkår.
Allmenne kontovilkår->
PayPal:
Du kan betale med PayPal, velg alternativet i kassen og følg deretter instruksjonene. Du må ha en PayPal-konto for å kunne gjennomføre betalingen via PayPal. Dersom du ikke har en PayPal-konto kan du enkelt skape en konto dersom du ønsker det. Så snart betalingen er godkjent sendes varene fra oss og ingen ekstra avgift tilkommer (pakker sendes kun ut på hverdager).
Vipps:
Du kan betale med Vipps i kassen. Følg instruksjonene i kassen. Du må ha en Vipps-konto for å kunne benytte deg av betalingsmåten. Kontakt din bank for å skape en Vipps-konto dersom du ikke har Vipps men ønsker å betale via Vipps.
§4 Angrerett
En feil på en vare skal meldes til oss innen rimelig tid, det vil si så snart den ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Dette anses å skje innen to (2) måneder fra det tidspunktet skaden ble observert. Mangler som oppdages innen seks måneder fra varen ble levert, antas å ha vært tilstede på leveringstidspunktet med mindre annet er bevist. Dersom skaden først viser seg senere, må du som forbruker kunne bevise at mangelen allerede var tilstede ved levering, dvs. at det var en opprinnelig feil ved produktet.
Når det gjelder varer med garanti fra leverandøren (klokker mm) gjelder produsentens garanti på aktuelt produkt.
Garanti klokker
Montblanc - 2 år
Polo Ralph Lauren - 2 år
Seiko - 2 år
Sinn - 2 år
Sjöö Sandström - 2+1 år
Timex - 1 år
§5 Sortiment
Care of Carl AS reserverer seg mot forandringer i sortimentet og har rett til å fjerne varer fra sortimentet fram til kjøpet har gått gjennom og blitt godkjent. Vi reserverer oss for at varer i sortimentet kan bli utsolgt.
Care of Carl AS reserverer seg for eventuelle trykkfeil i tekster på denne nettsiden. Vi gir heller ingen garanti for at alle bilder helt eksakt viser produktenes utseende. Care of Carl AS forbeholder seg retten til å justere priser og rette opp eventuelle feil i prisene.
§6 Force majeure
Care of Carl AS fritas for ansvaret for mislighold for å ikke kunne fullføre våre forpliktelser i forhold til denne avtalen som skyldes hendelser utenfor vår kontroll som hindrer eller vanskeliggjør eller forsinker at vi fullfører vår forpliktelse og som ikke kan avverges. Som hendelser som ikke kan avverges kan nevnes brann, krig, naturkatastrofer, streik. I force majeure inngår vedtak fra myndigheter som påvirker marked og produkter negativt, f.ek.s restriksjoner, advarsel-tekster, salgsforbud osv, unormal nedgang i markedet samt om bedriften utsettes for kriminell aktivitet som påvirker virksomheten.
§7 Tvist
Klager eller synpunkter gjelende Care of Carl AS tjenester eller produkter bør meldes til Care of Carl AS kundeservice via e-mail [email protected] alternativt telefon 800 31 200 (hverdager kl 08-17). Dersom du ikke er fornøyd med vår behandling av din sak er du velkommen til å kontakte en eventuell klagenemnd eller Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.
§8 Fair Use
Dersom vi identifiserer et kjøpemønster som vi anser være unormalt og uakseptabelt, vil vi i hvert enkelt tilfelle vurdere om en kunde skal nektes å handle i fremtiden. Det kan for eksempel være basert på retur av varer som ikke lenger er i ny stand eller ikke samsvarer med det som er levert. Ved ekstremt mange kjøp og en unormalt høy returandel, kan fremtidige kjøp nektes, eller belastes med et returgebyr på NOK 100. Dersom du er berørt av dette og mener at vi har gjort en feilvurdering, er du velkommen til å kontakte oss.
I de tilfeller der Care of Carl har grunn til å mistenke uredelighet eller svindel knyttet til en ordre, vil bestillingen kanselleres med henvisning til "Fair Use"-klausulen. En mistanke kan bygge på flere objektive og ikke-diskriminerende faktorer, som uavhentede pakker, påstander om feilhåndtering fra Care Of Carl eller våre samarbeidspartnere, ordresammensetning eller unormal atferd ved retur/mottak av pakker.