
Vi presenterer tre nye varemerker: Auralee, Rhude & Alanui
Med en internasjonal flair og energi som umiddelbart fanger interessen, kan vi stolt presentere varemerkene: Auralee, Rhude og Alanui! Tre eksempler på morgendagens klassikere og nye tilskudd i Care of Carls nøye utvalgte sortiment.
Tekst: Mikael Vallin
Foto: Olof Händén
Du kjenner sikkert igjen følelsen; når du står foran garderobeskapet og savner inspirasjon. Du lengter etter noe nytt, noe du kanskje aldri har prøvd før. Ved hjelp av tre nye stjerner på Care of Carls himmel, håper vi at vi kan løse dette kjente hverdagsproblemet. La oss presentere:
Auralee

Japanese Auralee står for en jordnær blanding av nedtonet eleganse og myk formalitet. Komfort i myk harmoni med sofistikert design. Skaperen Ryota Iwai henter inspirasjon til kolleksjonene fra hverdagslivet; været han våkner opp til, fargene som omgir ham og inntrykkene han samler fra sine reiser rundt i verden. En holdning som harmonerer godt med et begynnende sterkt ønske om å inkorporere disse idealene i en bærbar hverdagsstil. Hvis du søker en innsiktsfull, leken tolkning av tidløs stil, i klær som tydelig viser hvem du er, kan Auralee - «landet som lyser opp» - være det rette valg i tiden fremover.
Rhude

Rhude er forankret i en nostalgisk hyllest til amerikansk streetwear, tolket via grunnleggeren Rhuigi Villaseñors sosioøkonomiske og personlige erfaringer fra årene etter at han flyttet til Los Angeles. Rhuigi designer kolleksjonene uten å ha en formell utdannelse, og tilskriver sin medfødte forståelse for klær og passform sin mor, som var skredder av yrke. Varemerkets estetikk går hånd i hånd med Villaseñors personlighet og livssyn, med start i 2015 for i dag å representere en mer moden nyanse av hans bakgrunn. Hvis du har en forkjærlighet for klassisk amerikansk streetwear og dets idealer, vil klærne fra Rhude ikke bare fylle tomrommet i garderoben din: De gir helheten en unik attityde.
Alanui

Det italienske varemerket Alanui oppstod fra kjærligheten til en gammel, grovstrikket amerikansk vintage cardigan. Plagg av høy kvalitet, laget for å vare i flere tiår, med en stil og detaljrikdom som gir dem unik estetikk og stilmessig tyngde. I dag er varemerkets kreative motor Nicolò Oddi, som fra Los Angeles kombinerer italiensk tradisjon og kunnskap om de beste strikkede produkter, med nordamerikansk estetikk hvis detaljer og utstråling alltid har hatt en plass i velkledde menns garderobe. En uimotståelig fusjon av høyeste kvalitet og plagg som ved første øyekast skaper et stort vil ha-begjær.
Hva syntes du om denne artikkelen?
Ingen kommentarer
Vil du fortsette der du var?
Kunderådgivning
Vanlige spørsmål
Svar på de mest vanlige spørsmålene finner du her.
Hverdager besvarer vi ditt mail i løpet av 24 timer.
Personlig stilrådgivning
Vi tilbyr pr i dag personlig stilrådgivning både via digitale og fysiske kundemøter ved vårt hovedkontor i Borås, Sverige.
Dersom du er interessert og vil bestille en tid med vår personal shopper, send en e-post til [email protected], hvor du også spesifiserer om du ønsker et digitalt eller fysisk møte. Vi hører av oss igjen med flere detaljer og forslag på tider.
Våre stilrådgivere ser frem til å hjelpe deg med å oppdatere garderoben din og investere i kvalitetsklær som holder over tid!
Logg inn
Choose your delivery country