Logg inn

Kjøpevilkår

§1 Allement

Care of Carl AB (556800-5739/NO 914 727 774 MVA) inngår kun avtaler med myndige personer (18 år). Dersom man er mindreårig krever vi skriftlig godkjennelse fra foresatte. 
 
Avtaler inngås på norsk for kunder som handler fra www.careofcarl.no. 
 
Avtale inngås når du velger "Send bestillingen" i kassen. 
 
Prisene er inklusive moms/mva, pr i dag 25%. Ingen andre avgifter kommer i tillegg (f.eks. tollavgifter).
 
Vi forbeholder oss retten til å, ved helt tydelige feil, f.eks. pris eller trykkfeil, kunne korrigere feilen i ettertid. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering får du selvsagt avbestille din ordre uten kostnad. Vi forbeholder oss også retten til å ikke gjennomføre en bestilling dersom f.eks. varen er utsolgt eller ved tekniske problem.
 
Dersom du vil korrigere din bestilling etter at du har sendt den avgårde til oss har vi bare mulighet til å gjøre dette innen bestillingen har gått fra vårt lager.
 
Alle varer er i Care of Carl ABs eie fram til betaling har kommet inn til selskapet.
 
Care of Carl AB forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom det finnes mistanke om bedrageri.

 

§2 Levering

Vi sender alle pakker med Bring og alle ordre leveres fraktfritt dersom ikke annet avtales i samband med bestillingen og leveres på annen måte enn standard leveringsmåte. Normal leveringstid er 1 - 4 arbeidsdager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi sender kun pakker i Norge. Vi kan dessverre ikke sende varer til Svalbard. Det kan forekomme at varer du har bestilt ikke finnes i lager og blir restnotert, dvs at vi reserverer oss for at en vare kan bli utsolgt. Dersom din ordre ikke kan sendes i avtalt tid har du rett til å heve kjøpet.

Dersom din pakke og/eller innholdet er transportskadet når du mottar pakken fra oss, så meld direkte fra om dette hos utleveringsstedet (til oss dersom varen ble levert i din postkasse).

Dersom en pakke forsvinner under transporten må du melde fra om dette til vår kundetjeneste i løpet av rimelig tid (senest 2 måneder etter forventet ankomst).
Før vi sender varene til deg sender Care of Carl AB en ordrebekreftelse til mailadressen du har oppgitt ved bestillingen. 
 
Leveringsmåte:
Minipakke – Bestillinger som har lav vekt og volum kan leveres med leveringsmåte Minipakke. Bestillingen blir da levert direkte i din postkasse. Denne leveringsmåten kan benyttes for alle betalingsmetoder bortsett fra postoppkrav.

Pakke - Bestillinger som veier mindre enn 20 kg og som ikke sendes som Minipakke kan leveres som pakke. Når pakken ankommer transportørens utleveringssted sendes en hentemelding til deg.

Hjemlevering - Pakken leveres hjem til deg dersom du har valgt hjemlevering ved bestilling. Pakken leveres på det tidspunktet som ble oppgitt ved bestilling. Transportøren kontakter deg før pakken leveres hjem til deg.  
 
Det finnes tre forskjellige typer hentemeldinger:
 
  • Hentemelding via SMS til ditt mobilnummer: Hentemeldingen kommer samme dag som pakken ankommer ditt utleveringssted.
  • Hentemelding via Brev: Når din pakke ankommer utleveringsstedet sendes en hentemelding hjem til deg.
  • Ved hjemlevering leveres pakken på din bostedsadresse og vil bli levert mellom kl. 17:00 og 21:00. Du får beskjed på SMS når pakken er på vei, og sjåføren vil ringe 30-60 minutter før levering.

    Ta med deg hentemeldingen og legitimasjon til utleveringsstedet når du skal hente ut din pakke. 
 
For å hente ut/motta pakken kreves det alltid at du kan vise gyldig legitimasjon. 
Eventuelle forsinkelser eller informasjon om at en vare er utsolgt sendes deg via mail. Dersom du ikke er fornøyd med forventet ny leveringsdato har du alltid rett til å avbestille din ordre uten kostnad. Vi har ingen mulighet til å tilby noen form av erstatning på grunn av forsinkelse eller at en vare er utsolgt. 
 
Uavhentet pakke:
For pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på kr 249,-. Det tilsvarer kostnadene vi har for å sende ut samt få pakken fraktet i retur til oss.

 

§3 Betaling

Kortbetaling:
Du kan betale med Visa og Mastercard. Velg kortbetaling og følg instruksjonene. 
Varene sendes direkte efter betalingen og det tilkommer ingen ekstra avgift.
 
Faktura: 
Vi tilbyr betaling med faktura via vår samarbeidspartner Klarna. Når du velger å betale mot faktura gjennomføres en kredittopplysning på ditt personnummer. Det skjer også en kontroll mellom ditt personnummer og din adresse i folkeregisteret. Dersom du ønsker å få varene til en annen adresse enn adressen du har i Folkeregisteret må du velge et annet betalingsalternativ. Ingen fakturaavgift tilkommer (0kr). Betalingsvilkår er 14 dager. Ved forsinket betaling vil en påminnelsesavgift ifølge lovbestemte regler påløpe. 
 
Delbetaling: 
Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. Du kan handle for 1.000 kr og opp til 50.000 kr og du kan når som helst under delbetalingstiden betale hele den gjenstående gjelden. Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får en tilbakemelding på om søknaden er innvilget med en gang. Levering av varer mot delbetaling skjer kun til din registrerte adresse hos Folkeregisteret. Klarna sender en kontoavtale hjem til deg. Kontrollere at informasjonen stemmer og skriv under avtalen og returnere den i den vedlagte svarskonvolutten. Din søknad kommer til å medføre en kredittvurdering.

Allmenne kontovilkår->


PayPal: 

Du kan betale med PayPal, velg alternativet i kassen og følg deretter instruksjonene. Du må ha en PayPal-konto for å kunne gjennomføre betalingen via PayPal. Dersom du ikke har det så kan du enkelt skape en konto. Så snart betalingen er godkjent sendes varene fra oss og ingen ekstra avgift tilkommer.

§4 Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Ved retur av vare som har blitt håndtert i større utstrekning enn det som var nødvendig for å få kjennskap til varens egenskaper og funksjon, erstatter forbrukeren oss for den eventuelle verdiminskningen som har oppstått på varen. Verdiminskningens omfattning avgjøres av Care of Carl AB. Angreretten kan benyttes forutsatt at varen returneres sammen med de etiketter og originalforpakninger/skokartonger som fulgte med varen. Ved retur av solbriller må futteralet, informasjonsfolder og eventuelle papirer som beviser at produktet er ekte følge returen. Du får selvsagt prøve varen for å se at den passer deg. Angreretten gjelder ikke for undertøy.

Bytte
Ved bytte er det fri returfrakt under forutsetning av at den vedlagte returfraktetiketten benyttes. Et bytte betyr at du for hver returnert vare velger å kjøpe ny vare. Eventuelt overskytende beløp betales tilbake. Dersom du returnerer et større antall varer enn de du bytter defineres det ikke som bytte, men som retur/angret kjøp, se lengre ned.
 
Returer
Dersom du har angret ditt kjøp kan du returnere dine varer til Care of Carl AB uten kostnad i løpet av 14 dager og få pengene tilbake. Benytt vår forhåndsbetalte returfraktetikett som ligger vedlagt i din sending. Ved feilsendt vare kontakt våre kunderådgivere slik at vi kan rette til feilen. Du kan velge om du vil ha ny vare eller pengene tilbake i forbindelse med at varen returneres til oss.
Alle varer som sendes tilbake må være godt emballert for å unngå skader på varen. Det er du som kunde som ansvarer for at pakken er emballert for å tåle normal transport tilbake til Care of Carl. Be alltid om kvittering for innlevert retur for å senere kunne spore returen i transportørens system ved behov. Care of Carl har, etter at en retur er innlevert og mottatt hos transportøren og man har benyttet seg av den forhåndsbetalte returfraktetiketten, ansvaret for transporten tilbake til Care of Carl.
 
Reklamasjon
Dersom du reklamerer din vare på grunn av en skade eller feil på varen så gjør vi en manuell bedømming og vi kan også komme til å kreve å få plagget til oss dersom det er behov for det. 
Første forpliktelse for oss ved en reklamasjon er å rette opp feilen. Dersom dette ikke går å gjøre og reklamasjonen blir godkjent erstatter vi skaden med et nytt produkt. Dersom vi ikke har mulighet til å kunne gi deg samme vare i erstatning har du rett til å heve kjøpet og få pengene betalt tilbake.
Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av 14 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent reklamasjonen. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte og til samme konto som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført, alternativt legge beløpet som et tilgodebeløp på kundekontoen hos oss som kan benyttes ved et senere kjøp.
 
Returadresse for angrerett og reklamasjon (kunden ansvarer selv for transporten dersom den forhåndsbetalte returfraktetiketten ikke benyttes):
Care of Carl AB
c/o Granada
Sørliveien 118
NO-1788 HALDEN
 
 
Kontaktinformasjon for angrerett og reklamasjon:
Telefon: 800 31200 (hverdager kl: 08-17)

 

§5 Sikkerhet
I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du ifølge loven at vi lagrer og benytter oss av din informasjon i vår virksomhet for å fullføre våre forpliktelser mot deg. Care of Carl AB beskytter din personinformasjon ifølge loven om personvern. Du har alltid rett til å se dine personopplysninger som er registrert hos oss. Dersom de er feilaktige eller ufullstendige har du rett til å få informasjonen rettet eller slettet. Care of Carl AB benytter seg av kryptert dataoverføring. Betalings- og personopplysning skjer via sikre sider på nettet.  Betalingstransaksjonen håndteres av vår betalingspartner Payex for å garantere en rask og sikker betaling. Payex oppfyller kravene for PCI-DSS. Care of Carl AB sparer aldri kortinformasjon. All informasjon sendes kryptert.

 

§6 Cookies
I følge ekom-lovens nye tillegg om bruk av cookies som tredde i kraft 1. juli 2013 skal alle som besøker en webbside med cookies få informasjon vedrørende om webbsiden inneholder cookies, hva disse brukes til og hvordan cookies kan unngås.
En cookie er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin og som inneholder informasjon. Cookies brukes av tekniske årsaker for webbsidens funksjonalitet, for eksempel for å logge inn, navigere og for formularhåndtering. Det finnes to typer cookies, en type som sparer en fil permanent på din datamaskin og en annen type som spares midlertidig mens du befinner deg på webbsiden. Care of Carl AB benytter seg av begge disse typene av cookies. Dersom du ikke vil gi tillatelse til å lagre cookies på din datamaskin kan du stenge av dette i din webblesers innstillinger (se instruksjon for din webbleser, framgangsmåten varierer avhengig av hvilken webbleser du har). Det kommer til å bety at funksjonalitetene på webbsiden blir begrensede.

 

§7 Sortiment
Care of Carl AB reserverer seg mot forandringer i sortimentet og har rett til å fjerne varer fra sortimentet fram til kjøpet har gått gjennom og blitt godkjent. Vi reserverer oss for at varer i sortimentet kan bli utsolgt. 
Care of Carl AB reserverer seg for eventuelle trykkfeil i tekster på denne webbsiden. Vi gir heller ingen garanti for at alle bilder helt eksakt viser produktenes utseende. Care of Carl AB forbeholder seg retten til å justere priser og rette opp eventuelle feil i prisene. 

 

§8 Force majeure 
Care of Carl AB fritas for ansvaret for mislighold for å ikke kunne fullføre våre forpliktelser i forhold til denne avtalen som skyldes hendelser utenfor vår kontroll som hindrer eller vanskeliggjør eller forsinker at vi fullfører vår forpliktelse og som ikke kan avverges. Som hendelser som ikke kan avverges kan nevnes brann, krig, naturkatastrofer, streik. I force majeure inngår vedtak fra myndigheter som påvirker marked og produkter negativt, f.ek.s restriksjoner, advarsel-tekster, salgsforbud osv, unormal nedgang i markedet samt om bedriften utsettes for kriminell aktivitet som påvirker virksomheten. 

 

§9 Tvist
Klager eller synpunkter gjellende Care of Carl ABs tjenester eller produkter bør meldes til Care of Carl ABs kundeservice via e-mail info@careofcarl.no alternativt  telefon 800 31 200 (hverdager kl 08-17). Dersom du ikke er fornøyd med vår behandling av ditt ærende er du velkommen til å kontakte en eventuell klagenemnd eller Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.