Logg inn

ÅPENT KJØP PÅ JULEGAVER T.O.M. 6.JANUAR 2020

Kjøpevilkår


§1 Allment

Care of Carl AB (556800-5739/NO 914 727 774 MVA) inngår kun avtaler med myndige personer (18 år). Dersom man er mindreårig kreves det skriftlig godkjennelse fra foresatte eller annen person som har ansvaret for den mindreårige. 
 
Avtaler inngås på norsk for kunder som handler fra www.careofcarl.no. 
 
Avtale inngås når man har godkjent våre kjøpevilkår og vår personvern-policy og deretter velger "Bestill og betal" i kassen.

I forbindelse med en bestilling tilbys du muligheten til å samtykke til motta våre nyhetsbrev. Dersom du har gjort tidligere kjøp og allerede har samtykket til å motta nyhetsbrev fra oss behøver du ikke gjøre et aktivt valg da du automatisk fortsetter å motta nyhetsbrevene ut fra tidligere samtykke. Du kan når som helst selv avregistrere deg fra våre nyhetsbrev, enten ved å logge inn på Min Side alternativt avregistrere deg via link i nyhetsbrevet. Du kan alltid komme i kontakt med oss via info@careofcarl.no eller på telefon 800 31200 (hverdager 8-17) dersom noe er uklart.

Prisene som vises på produktene i butikken er inklusive merverdiavgift, pr i dag 25%. Ingen andre avgifter kommer i tillegg (vi ansvarer for tollavgifter og eventuelle andre avgifter). Alle eventuelle avgifter på frakt eller annet vises alltid i kassen før du godkjenner bestillingen. Ingen skjulte avgifter tilkommer.
 
Vi forbeholder oss retten til å, ved helt tydelige feil, f.eks. pris eller trykkfeil, kunne korrigere feilen i ettertid. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering får du selvsagt avbestille din ordre uten kostnad. Vi forbeholder oss også retten til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen f.eks. er utsolgt eller det skulle oppstå tekniske problem.
 
Dersom du vil korrigere din bestilling etter at du har godkjent denne og sendt bestillingen til oss, kan vi bare gjøre dette så lenge bestillingen ikke er sendt fra vårt lager.
 
Alle varer eies av Care of Carl AB fram til betalingen for bestillingen har kommet inn til selskapet.
 
Care of Carl AB forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom det finnes mistanke om bedrageri.

 

§2 Levering

Standard, kostnadsfritt transportalternativ er at pakken sendes med Bring til nærmeste utleveringssted koblet til din adresse, men vi tilbyr også hjemlevering og levering via DHL Express. Ordre leveres fraktfritt dersom ikke annet avtales i samband med bestillingen og bestillingen ikke leveres på annen måte enn standard fraktfri leveringsmåte (eventuelle kostnader på øvrige leveringsalternativ som hjemlevering eller ekspress, vises tydelig i kassen). Normal leveringstid ved valg av standard gratisfrakt er 1 - 4 arbeidsdager. Leveringstiden påvirkes av hvor i landet du bor. Velger man ekspress er leveringstiden 24 timer (alle hverdager) til store deler av landet og 48 timer (alle hverdager) til visse områder og en fraktkostnad tilkommer.

For å få en pakke sendt til en adresse i Norge må bestillingen gjøres via www.careofcarl.no. Vi kan dessverre ikke sende varer til Svalbard. Det kan forekomme at varer man har bestilt ikke finnes i lager når bestillingen behandles på lageret og vi reserverer oss for at en vare kan bli utsolgt. Skulle dette skje vil man alltid få informasjon via mail fra oss. Dersom en ordre ikke kan sendes som avtalt har man full rett til å heve kjøpet og en tilbakebetaling skal skje til kunden innen 14 dager.

Dersom en pakke og/eller innholdet skulle vise seg å være transportskadet ved mottak av pakken ber vi om at man påpeker dette allerede på utleveringsstedet/til sjåføren som kommer med pakken ved hjemlevering/ekspresslevering, og at man samtidig også informerer Care of Carl om dette slik at vi kan sikkerstille at man får varen man har bestilt uten skader. Blir pakken levert direkte i postkassen kontaktes Cares of Carls kunderådgivning direkte. Kontakt oss på info@careofcarl.no dersom denne typen problem skulle oppstå.

Dersom en pakke forsvinner under transporten må du melde fra om dette til vår kunderådgivning i løpet av rimelig tid (senest 2 måneder etter forventet ankomst).

Så snart vi har mottatt en bestilling sender Care of Carl alltid en ordrebekreftelse til mailadressen oppgitt i bestillingen.

 
Leveringsmåte:

Pakke til utleveringssted - Bestillinger der innholdet totalt veier mindre enn 20 kg kan leveres som pakke. Når pakken ankommer transportørens utleveringssted sendes en hentemelding til deg. Ta med deg hentemeldingen og legitimasjon til utleveringsstedet når du skal hente ut din pakke der. 

Bring Hjemlevering - Pakken leveres hjem til deg dersom du har valgt hjemlevering ved bestilling. Transportøren kontakter deg før pakken leveres hjem til deg.  

DHL Express – Pakken leveres hjem til deg i løpet av 1-2 hverdager (innen 24 timer hverdager i store deler av landet). En fleksibel løsning der man i link fra DHL selv kan velge leveringsdag eller bytte til utlevering via DHLs utleveringssteder.

Det finnes forskjellige typer hentemeldinger:

  • Standard hentemelding via SMS til ditt mobilnummer: Hentemeldingen kommer samme dag som pakken ankommer ditt utleveringssted.
  • Hentemelding via Brev (når man ikke når kunden via SMS/mail): Når din pakke ankommer utleveringsstedet sendes en hentemelding hjem til deg via brev dersom man har fått feilmelding på SMS eller på mailadressen.
  • Ved hjemlevering via Bring leveres pakken på din bostedsadresse/adressen i bestillingen mellom kl. 17:00 og 21:00. Informasjon via SMS når pakken er på vei ut og sjåføren vil vanligvis også ringe 30-60 minutter før levering.
  • Har man valgt DHL Express vil pakken bli levert hjem til avtalt adresse i løpet av 1-2 hverdager (vanligvis i løpet av 24 timer til store deler av landet). Tydelig informasjon fra DHL sendes ut vi SMS og e-post. I informasjon fra DHL via SMS/e-post kan man selv endre leveringsdag eller velge å hente pakken hos et av DHLs utleveringssteder. Ta med deg hentemeldingen og legitimasjon til utleveringsstedet dersom du velger å hente ut din pakke der.

    For å hente ut/motta pakken, uansett med hvilken transportør/hvilken fraktmetode man har valgt, kreves det alltid at du kan vise gyldig legitimasjon, alternativt fullmakt og kundens ID-kort dersom pakken hentes av bud.

    Skulle det eventuelt oppstå forsinkelser eller problemer ved at en vare er utsolgt sender vi alltid ut informasjon via e-post eller informerer direkte via telefon. Dersom du ikke er fornøyd med forventet ny leveringsdato har du alltid rett til å avbestille din ordre uten kostnad og en eventuell tilbakebetaling skal finne så snart som mulig, senest innen 14 dager. Vi har ingen mulighet til å tilby noen form for erstatning på grunn av forsinkelser som ikke skyldes feil fra Care of Carl eller dersom en vare er utsolgt.

Uavhentet pakke:
For bestilte pakker som ikke hentes ut som avtalt kan Care of Carl debitere en avgift på kr 249,-. Det tilsvarer kostnadene vi har for å sende ut samt få pakken fraktet i retur til oss.

 

§3 Betaling

Kortbetaling:
Du kan betale med følgende kort: Visa, Mastercard og American Express. Velg ønsket betalingsmåte og følg instruksjonene. Varene sendes deg samme eller følgende dag (hverdager) og Care of Carl tar ingen ekstra avgift ved bruk av disse kortene.
 
Faktura: 
Vi tilbyr betaling med faktura via vår samarbeidspartner Klarna. Når du velger å betale mot faktura gjennomføres en kredittopplysning på ditt personnummer. Det skjer også en kontroll mellom ditt personnummer og din adresse i folkeregisteret via Klarnas system. Dersom du ønsker å få varene til en annen adresse enn adressen du har i Folkeregisteret må du velge et annet betalingsalternativ da Klarna kun godkjenner levering til adressen du har registrert i Folkeregisteret. Ingen fakturaavgift tilkommer (0kr). Betalingsvilkår er 14 dager. Ved forsinket betaling vil et purregebyr påløpe ifølge lovbestemte regler. 
 
Delbetaling: 
Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. Du kan handle for mellom 1.000 og 50.000 kr og du kan når som helst under delbetalingsperioden velge å betale hele den gjenstående gjelden. Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får en tilbakemelding på om Klarna godkjenner bestillingen. Levering av varer mot delbetaling skjer kun til din registrerte adresse hos Folkeregisteret og Klarna sender en kontoavtale hjem til deg i etterkant av bestillingen. Kontrollere at informasjonen stemmer og skriv under avtalen og returnere den til Klarna ifølge avtale. Din søknad kommer til å medføre en kredittvurdering. Se også Klarnas kontovilkår.

Allmenne kontovilkår->


PayPal: 
Du kan betale med PayPal, velg alternativet i kassen og følg deretter instruksjonene. Du må ha en PayPal-konto for å kunne gjennomføre betalingen via PayPal. Dersom du ikke har en PayPal-konto kan du enkelt skape en konto dersom du ønsker det. Så snart betalingen er godkjent sendes varene fra oss og ingen ekstra avgift tilkommer (pakker sendes kun ut på hverdager).

Masterpass:
Vi tilbyr betalingsmetoden Masterpass, en digital lommebok fra din bank der du sparer dine kortopplysninger og leveringsinformasjon på et og samme sted. Masterpass fungerer for alle dine betal- og kredittkort.  Verifiseringen er sikker og skjer via din bank. Det er mulig å foreta kjøp på hvilken som helst oppkoblet enhet og det vil ikke tilkomme ekstra kostnader.

Vipps:
Du kan betale med Vipps i kassen. Følg instruksjonene i kassen. Du må ha en Vipps-konto for å kunne benytte deg av betalingsmåten. Kontakt din bank for å skape en Vipps-konto dersom du ikke har Vipps men ønsker å betale via Vipps.

Postoppkrav:
På lavere beløp kan man også velge å betale via Postoppkrav i kassen. Her tilkommer det en avgift på 49,- kr. Velger du postoppkrav betaler du for varene når du henter ut pakken på utleveringsstedet (gjelder kun levering via Bring).

§4 Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen og en tilbakebetaling vil bli gjort senest 14 dager etter at varene er mottatt hos oss. Ved retur av vare som har blitt håndtert i større utstrekning enn det som var nødvendig for å få kjennskap til varens egenskaper og funksjon, kan vi komme til å kreve at forbrukeren erstatter oss for den eventuelle verdiminskningen som har oppstått på varen. Verdiminskningens omfang avgjøres av Care of Carl AB. Angreretten kan benyttes forutsatt at varen returneres sammen med de etiketter og originalforpakninger/skokartonger som fulgte med varen. Ved retur av solbriller må futteralet, informasjonsfolder og eventuelle papirer som beviser at produktet er ekte følge returen. Du får selvsagt prøve varen for å se at den passer deg. Angreretten gjelder ikke for undertøy. Angrerettskjema ligger alltid med i pakken fra oss og du benytter dette skjemaet ved retur og angret kjøp.

Bytte
Ved bytte er det fri returfrakt under forutsetning av at den vedlagte returfraktetiketten som lå med i pakken benyttes. Et bytte betyr at du velger å bytte kjøpt vare i en annen, ny vare. Eventuelt overskytende beløp betales tilbake. Dersom du returnerer et større antall varer enn de du bytter defineres det ikke som bytte, men som retur/angret kjøp, se informasjon om angret kjøp og angrerett ovenfor.
 
Returer
Dersom du har angret ditt kjøp kan du returnere dine varer til Care of Carl AB uten kostnad i løpet av 14 dager og få pengene tilbakebetalt innen 14 dager etter mottatt retur. Benytt angrerettskjemaet som lå med i pakken samt vår forhåndsbetalte returfraktetikett som ligger vedlagt i alle sendinger fra oss. Ved feilsendt vare kontakt våre kunderådgivere slik at vi kan rette til feilen. Du kan velge om du vil ha ny vare eller pengene tilbake i forbindelse med at varen returneres til oss.

Alle varer som sendes tilbake må være godt emballert for å unngå skader på varen. Det er du som kunde som har ansvaret for at pakken er emballert for å tåle normal transport tilbake til Care of Carl. Be alltid om kvittering for innlevert retur for å senere kunne spore returen i transportørens system ved behov. Care of Carl har, etter at en retur er innlevert og mottatt hos transportøren og man har benyttet seg av den forhåndsbetalte returfraktetiketten, ansvaret for varen og transporten tilbake til Care of Carl.
 
Reklamasjon
Dersom du reklamerer din vare på grunn av en skade eller feil på varen så gjør vi en manuell bedømming og vi kan også komme til å kreve å få plagget til oss dersom det er behov for det. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år, men dersom varen ved vanlig bruk anses å skulle vare lengre er reklamasjonsfristen maks 5 år. Når det gjelder varer med garanti fra leverandøren (klokker mm) gjelder produsentens garanti på aktuelt produkt.

Første forpliktelse for oss ved en reklamasjon er å rette opp feilen. Dersom dette ikke går å gjøre og reklamasjonen blir godkjent erstatter vi skaden med et nytt produkt. Dersom vi ikke har mulighet til å kunne gi deg samme vare i erstatning har du rett til å heve kjøpet og få pengene betalt tilbake.

Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av 14 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent en reklamasjon. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte og til samme konto som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført, alternativt legge beløpet som et tilgodebeløp på kundekontoen hos oss og beløpet kan da benyttes ved et senere kjøp.
 
Returadresse for angrerett og reklamasjon (kunden har selv ansvaret for transporten dersom det ikke benyttes en forhåndsbetalt returfraktetikett fra Care of Carl):

Care of Carl AB
c/o Granada
Sørliveien 118
NO-1788 HALDEN
 
Kontaktinformasjon for angrerett og reklamasjon:
Telefon: 800 31200 (hverdager kl: 08-17)


§5 Sortiment

Care of Carl AB reserverer seg mot forandringer i sortimentet og har rett til å fjerne varer fra sortimentet fram til kjøpet har gått gjennom og blitt godkjent. Vi reserverer oss for at varer i sortimentet kan bli utsolgt. 

Care of Carl AB reserverer seg for eventuelle trykkfeil i tekster på denne nettsiden. Vi gir heller ingen garanti for at alle bilder helt eksakt viser produktenes utseende. Care of Carl AB forbeholder seg retten til å justere priser og rette opp eventuelle feil i prisene. 

§6 Force majeure 
Care of Carl AB fritas for ansvaret for mislighold for å ikke kunne fullføre våre forpliktelser i forhold til denne avtalen som skyldes hendelser utenfor vår kontroll som hindrer eller vanskeliggjør eller forsinker at vi fullfører vår forpliktelse og som ikke kan avverges. Som hendelser som ikke kan avverges kan nevnes brann, krig, naturkatastrofer, streik. I force majeure inngår vedtak fra myndigheter som påvirker marked og produkter negativt, f.ek.s restriksjoner, advarsel-tekster, salgsforbud osv, unormal nedgang i markedet samt om bedriften utsettes for kriminell aktivitet som påvirker virksomheten. 

 

§7 Tvist
Klager eller synpunkter gjellende Care of Carl ABs tjenester eller produkter bør meldes til Care of Carl ABs kundeservice via e-mail info@careofcarl.no alternativt  telefon 800 31 200 (hverdager kl 08-17). Dersom du ikke er fornøyd med vår behandling av din sak er du velkommen til å kontakte en eventuell klagenemnd eller Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Welcome!
We only deliver to addresses within following countries.
You may continue browse on this .x but we are not able to deliver any goods outside this country.
Save my choice
Continue to Norway »