Slik fungerer reparasjonstjenesten
Vi har samlet og besvart de oftest stilte spørsmålene nedenfor.
-
Hvem kontakter jeg hvis jeg behøver en reparasjon?
Dersom du har behov for tjenesten, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kunderådgivning via e-post på [email protected].
-
Hvilke plagg kan repareres?
Patagonias utgangspunkt er at alt som går å reparere, bør repareres.
Av hygieniske årsaker aksepteres kun rene gjenstander for reparasjon. Intime plagg som undertøy, sokker, badetøy, hansker, luer, shorts og underplagg kan heller ikke repareres.
I noen tilfeller kan også andre plagg være uopprettelige, eksempler på dette er jakker med omfattende skader der innerfôret har løsnet.
Er du usikker på om plagget ditt kan repareres, ta kontakt med vår kunderådgivning på [email protected] så hjelper vi deg videre med reparasjonssaken. -
Kan jeg personlig levere tilbake plagget mitt for reparasjon?
Care of Carl tilbyr for øyeblikket ikke muligheten til å levere inn plagget direkte til oss. Patagonia tilbyr imidlertid reparasjoner i sine fysiske butikker i følgende byer: Stockholm, Berlin, Amsterdam, München og Milano. Vær oppmerksom på at ved reparasjoner i en av Patagonias butikker, er prosessen fullstendig håndtert av dem, og deres spesifikke betingelser for reparasjon gjelder.
-
Vil reparasjonen være synlig på plagget?
Ved reparasjoner streber Patagonia etter å matche nytt materiale så nært som mulig til det eksisterende, selv om dette noen ganger ikke er mulig, spesielt for eldre plagg der stoffet kan ha endret seg eller gått ut av produksjon.
Selv om plagget ikke blir helt identisk med originaltilstanden, opprettholdes funksjonaliteten – uten at du trenger å konsumere mer. -
Hvordan fungerer prosessen?
- Kontakt vår kunderådgivning via e-post på [email protected].
- Du vil motta detaljerte instruksjoner om hvordan du sender plagget til oss på Care of Carl.
- Vi sørger for at plagget sendes videre til Patagonia, hvor det repareres etter behov av varemerkets egne spesialister.
- Når reparasjonen er fullført, sender vi produktet tilbake til deg, klar til bruk igjen.
Estimert tid for reparasjon og frakt er 6-8 uker, men dette kan variere avhengig av faktorer som sesong og omfanget av reparasjonen.
- Kontakt vår kunderådgivning via e-post på [email protected].